Czytamy fragment 201-218
1. Jakie zasadnicze różnice występują pomiędzy „domem sług” (Izrael według ciała) a „domem synów” (Izrael według ducha) pod względem ich pochodzenia, relacji z Bogiem, otrzymanych obietnic i roli w Bożym planie zbawienia? str.204-206
2. Objawienie przedstawia Babilon jako kobietę siedzącą na bestii – jak interpretować tę symbolikę w świetle zależności między władzą religijną a świecką, oraz czy obecna sytuacja na świecie potwierdza, że Babilon duchowy wciąż istnieje i czerpie władzę z „wielu wód” (Obj. 16:12, 17:1-15)? str. 209
Dodatkowo w tematyce Babilonu
3. Cyrus jako „ptak drapieżny” i „pomazaniec Jahwe” (Izaj. 46:11, 45:1) – czy Pan Jezus przy drugim przyjściu pełni podobną rolę wobec duchowego Babilonu?
4. Czym według tekstu jest „dwójnasób” (hebr. miszneh) i jak należy rozumieć to pojęcie w kontekście proroctw:
Jer. 16:18; Zach.9:12? str. 218
1. Jakie zasadnicze różnice występują pomiędzy „domem sług” (Izrael według ciała) a „domem synów” (Izrael według ducha) pod względem ich pochodzenia, relacji z Bogiem, otrzymanych obietnic i roli w Bożym planie zbawienia? str.204-206
2. Objawienie przedstawia Babilon jako kobietę siedzącą na bestii – jak interpretować tę symbolikę w świetle zależności między władzą religijną a świecką, oraz czy obecna sytuacja na świecie potwierdza, że Babilon duchowy wciąż istnieje i czerpie władzę z „wielu wód” (Obj. 16:12, 17:1-15)? str. 209
Dodatkowo w tematyce Babilonu
3. Cyrus jako „ptak drapieżny” i „pomazaniec Jahwe” (Izaj. 46:11, 45:1) – czy Pan Jezus przy drugim przyjściu pełni podobną rolę wobec duchowego Babilonu?
4. Czym według tekstu jest „dwójnasób” (hebr. miszneh) i jak należy rozumieć to pojęcie w kontekście proroctw:
Jer. 16:18; Zach.9:12? str. 218