Spotkanie – 25 października 2017

Cześć czytamy przedmowę i wykład 1
Przedmowa „walka Armagedonu” Obj. 16:12-16
-znaczenie historyczne i symboliczne słowa Armagedon,
– Wielki Ucisk/Armagedon- to samo czy nie? Umiejscowienie wydarzeń w czasie,
-symbolika fragmentu z Objawienia- interpretacja z Tomu, czy może widzimy coś inaczej,
(smok, bestia, fałszywy prorok, żaby)
– dlaczego Armagedon jest konieczny?

Tematy trudne, przedmowa i wykład 1 uzupełniają się, więc warto patrzeć całościowo na te 2 opisy w celu znalezienia odpowiedzi. Przygotujcie się porządnie do tematu, poszukajcie artykułów, wersetów pomocnych do badania. Jeśli będziecie mieli inne pytania do fragmentu to piszcie w komentarzach pod lub przyjdźcie z pytaniami na spotkanie. Myślę, że będzie to bardziej wprowadzenie do dalszej tematyki tak żebyśmy wiedzieli z jakimi pojęciami mamy do czynienia i o jakim czasie będziemy rozmawiać.

owocnych przygotowań

2 przemyślenia nt. „Spotkanie – 25 października 2017”

  1. Przedmowa „walka Armagedonu” Obj. 16:12-16
    znaczenie historyczne i symboliczne słowa Armagedon,

    https://sjp.pwn.pl/slowniki/Armagedon.html — „Greckie słowo Har Magedon,przejęte z języka hebrajskiego i oddawane przez wielu tłumaczy jako „Armagedon”,znaczy”góra Megiddo”lub”góra zgromadzenia wojsk”. Biblia nie łączy tej nazwy z zagładą nuklearną,tylko z nadchodzącą powszechną”wojną wielkiego dnia Boga Wszechmocnego”(Objawienie 16;14,16)”

    


Sędz. 7:19-23 — Gdy tedy Gedeon wraz ze stu mężami, którzy byli z nim, dotarł na skraj obozu na początku środkowej straży nocnej – a właśnie rozstawiono straże – zadęli w trąby i rozbili dzbany, które mieli w rękach.
    Wtem zadęły w trąby trzy hufce i potłukli dzbany, pochwycili w swoje lewe ręce pochodnie a w prawe ręce trąby, aby zatrąbić i zawołali: Miecz dla Pana i dla Gedeona.
    Lecz zatrzymali się wszyscy tam, gdzie stali wokół obozu, w obozie zaś wszyscy biegali wokoło, krzyczeli i uciekali.
    Gdy zaś zadęło owych trzysta trąb, Pan sprawił, że jeden raził drugiego mieczem w całym obozie i rzucił się obóz do ucieczki aż do Bet-Szytta w kierunku Serera, aż do krańca Abel-Mechola koło Tabbat.
    Skrzyknęli się tedy mężowie izraelscy z plemion Naftaliego, Aszera i całego plemienia Manassesa i puścili się w pogoń za Midiańczykami.”



    1 Sam. 31:1-6 — „A gdy Filistyńczycy stoczyli bitwę z Izraelem, pierzchnęli wojownicy izraelscy przed Filistyńczykami i wielu zabitych zaległo górę Gilboa.
    Filistyńczycy dopędzili Saula i jego synów i zabili Jonatana i Abinadaba, i Malkiszuę, synów Saula.
    A gdy rozgorzała bitwa wokół Saula, wytropili go łucznicy i ciężko zranili w podbrzusze.
    I rzekł Saul do swojego giermka: Dobądź miecza i przebij mnie nim, aby gdy nadejdą ci nieobrzezańcy, nie przebili mnie i nie naigrawali się ze mnie. Lecz giermek nie chciał, gdyż bał się bardzo. Wziął więc Saul miecz i nań się rzucił.
    A gdy giermek zobaczył, że Saul nie żyje, również rzucił się na swój miecz i zginął razem z nim.
    Tak poległ w tym dniu Saul i jego trzej synowie oraz jego giermek i wszyscy jego wojownicy z nim.”

    
Zach. 12:10-11 — „Lecz na dom Dawida i na mieszkańców Jeruzalemu wyleję ducha łaski i błagania. Wtedy spojrzą na mnie, na tego, którego przebodli, i będą go opłakiwać, jak opłakuje się jedynaka, i będą gorzko biadać nad nim, jak gorzko biadają nad pierworodnym.
    W owym dniu będzie w Jeruzalemie wielkie narzekanie, jak narzekania o Hadad-Rimmon na równinie Megiddo.”



    2. Wielki Ucisk/Armagedon- to samo czy nie? Umiejscowienie wydarzeń w czasie. – dlaczego Armagedon jest konieczny?



    Mat. 24:21-22 — „Wtedy bowiem nastanie wielki ucisk, jakiego nie było od początku świata aż dotąd, i nie będzie.
    A gdyby nie były skrócone owe dni, nie ocalałaby żadna istota, lecz ze względu na wybranych będą skrócone owe dni.”



    Obj. 7:14 — „I rzekłem mu: Panie mój, ty wiesz. A on rzekł do mnie: To są ci, którzy przychodzą z wielkiego ucisku i wyprali szaty swoje, i wybielili je we krwi Baranka.”

    

Dan. 12:1 — „W owym czasie powstanie Michał, wielki książę, który jest orędownikiem synów twojego ludu, a nastanie czas takiego ucisku, jakiego nigdy nie było, odkąd istnieją narody, aż do owego czasu. W owym to czasie wybawiony będzie twój lud, każdy, kto jest wpisany do księgi żywota.” — narody nie były od początku Ziemi. Większym uciskiem od tego był Potop, więc nie mówi tu Daniel o Wielkim Ucisku. Mowa jest o ucisku, którzy przyszedł na Izrael. 



    Iz. 57:1 lub Łuk. 21:35-36 — „Sprawiedliwy ginie, a nikt tego nie bierze do serca, mężowie pobożni schodzą ze świata, a nikt na to nie zważa, gdyż przez zło sprawiedliwy schodzi ze świata,” — zabranie Kościoła przed wielkim uciskiem



    Mat. 24:20 — „Módlcie się tylko, aby ucieczka wasza nie wypadła zimą albo w sabat.” — ucieczka zimą jako ucieczka podczas ucisku — wielkie grono



    Jer. 8:20 — „Przeminęło żniwo, skończyło się lato, a nie jesteśmy wybawieni!” — słowa mogą wskazywać na wielkie grono



    2 Król. 2:11 — „A gdy oni szli dalej wciąż rozmawiając, oto rydwan ognisty i konie ogniste oddzieliły ich od siebie i Eliasz wśród burzy wstąpił do nieba.” — rozdzielenie Kościoła i wielkiego grona

Ucisk Jakubowy (na końcu wielkiego ucisku) — Jer. 30:7 — „Biada! Gdyż wielki to ów dzień, żaden do niego niepodobny. Jest to czas utrapienia dla Jakuba, jednak będzie z niego wybawiony.”

    

Mich. 7:13 (BG) — „Wszakże ta ziemia spustoszona będzie dla obywateli swoich, dla owocu wynalazków ich.” — ciekawe pokazanie, że Ziemia może zostać zniszczona przez np. Bomby



    Obj. 14:15 — „A inny anioł wyszedł ze świątyni, wołając donośnym głosem na tego, który siedział na obłoku: Zapuść sierp swój i żnij, gdyż nastała pora żniwa i dojrzało żniwo ziemi.” — żniwo||

    

Joe. 3:17-19 — „Niech poruszą się ludy i przyjdą do Doliny Józafata, bo tam zasiądę, aby sądzić wszystkie okoliczne narody.
    Zapuśćcie sierp, gdyż nadeszło żniwo! Przyjdźcie, zstąpcie, bo pełna jest prasa; pełne są kadzie, gdyż złość ich jest wielka!
    Tłumy i tłumy zebrane w Dolinie Sądu, bo bliski jest dzień Pana w Dolinie Sądu.”



    Sof. 3:8 — „Dlatego oczekujcie dnia – mówi Pan – w którym wystąpię jako oskarżyciel. Bo mam zamiar zgromadzić narody, zebrać królestwa, aby wylać na nie swoją popędliwość, cały żar swojego gniewu. Zaprawdę, cała ziemia będzie pożarta ogniem mojej żarliwości.”


    -symbolika fragmentu z Objawienia- interpretacja z Tomu, czy może widzimy coś inaczej,
(smok, bestia, fałszywy prorok, żaby)

    Obj. 16:12-16 — „A szósty wylał czaszę swoją na wielką rzekę Eufrat; i wyschła jej woda, aby można było przygotować drogę dla królów ze wschodu słońca. I widziałem trzy duchy nieczyste jakby żaby wychodzące z paszczy smoka i z paszczy zwierzęcia, i z ust fałszywego proroka;
    A są to czyniące cuda duchy demonów, które idą do królów całego świata, aby ich zgromadzić na wojnę w ów wielki dzień Boga Wszechmogącego. Oto przychodzę jak złodziej; błogosławiony ten, który czuwa i pilnuje szat swoich, aby nie chodzić nago i aby nie widziano sromoty jego. I zgromadził ich na miejscu, które po hebrajsku nazywa się Armagedon.”



    Obj. 16:18 — „wielkie trzęsienie ziemi, jakiego nie było, odkąd człowiek istnieje na ziemi” — początek Armagedonu byłby tożsamy z początkiem wielkiego ucisku


    Obj. 16:20 — „I znikły wszystkie wyspy i gór już nie było.” — zniszczenie królestw, państw — zakończenie Armagedonu byłoby tożsame z rozpoczęciem Wieku Tysiąclecia, czyli końca wielkiego ucisku


    1. uzupełniając punkt 1
      Armagedon- „góra Megiddo” lub „góra zniszczenia”, symboliczna nazwa, jako to słowo występuje tylko raz właśnie w Obj.16 rozdział. Strong-g717.
      Odpowiednikami tego słowa są również H2022- jako wzgórze, kraj górzysty, i h4023- czyli Megiddo= miejsce tłumów. Patrząc przez pryzmat nazwy Megiddo i wersety widzimy, że:
      – należało do plemienia Manassesa, Joz.17:11
      – Manasses nie wypędził Kananejczyków z tych osad, narzucając pańszczyznę, przez co Bóg powiedział, że będą mieli z nimi zawsze problemy i konflikty Sędz. 1:27, 2:3
      – ważne bitwy przy terenach Megiddo: Gedeon i 300 Sędz. 7:19-23, Filistyni pokonali Saula 1Sam. 31:1-6, faraon Necho zabił Jozjasza 2Kron. 35:22-25,
      *ciekawym zapisem jest Zach.12:11- opłakiwanie Jozjasza porównane jest do opłakiwania Izraela, który pozna tego którego przebodli.
      Łącząc to wszystko razem, możemy wywnioskować, że Armageddon (Megiddo) symbolicznie odnosi się do czasu wielkiej bitwy przy końcu Żniwa

Dodaj komentarz