Spotkanie – 11 października 2017

Wersety do przebadania:

a) Kol. 3: 4
b) Jana 14: 3
c) I Kor. 15: 52
d) Dz. 1: 9-11
e) Mat. 24: 23
f) Rzym. 11: 26
g) Hebr. 9: 28
h) Łuk. 12: 40
i) Mar. 14: 62
j) Łuk. 9: 26

2 przemyślenia nt. „Spotkanie – 11 października 2017”

  1. Wersety do przebadania:
    Kol. 3: 4 — „Gdy się Chrystus, który jest życiem naszym, okaże, wtedy się i wy okażecie razem z nim w chwale.”

    b) Jana 14: 3 — „A jeśli pójdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę znowu i wezmę was do siebie, abyście, gdzie Ja jestem, i wy byli.”

    c) 1 Kor. 15: 52 — „W jednej chwili, w oka mgnieniu, na odgłos trąby ostatecznej; bo trąba zabrzmi i umarli wzbudzeni zostaną jako nie skażeni, a my zostaniemy przemienieni.”

Odpowiedzi:
Iz. 27:12-13 — „I stanie się w owym dniu, że Pan będzie młócił kłosy od Eufratu aż do Rzeki Egipskiej; a wy, synowie izraelscy, będziecie zbierani jeden za drugim.
    I stanie się w owym dniu, że zatrąbi wielka trąba i przyjdą zaginieni w ziemi asyryjskiej i rozproszeni w ziemi egipskiej, i będą oddawali pokłon Panu na świętej górze w Jeruzalemie.” 

Dan. 12:1 — „W owym czasie powstanie Michał, wielki książę, który jest orędownikiem synów twojego ludu, a nastanie czas takiego ucisku, jakiego nigdy nie było, odkąd istnieją narody, aż do owego czasu. W owym to czasie wybawiony będzie twój lud, każdy, kto jest wpisany do księgi żywota.”

Pomocne — 1 Tes. 4:16-17

Dowód na to, że obecność nie będzie chwilą tylko okresem czasu — „Wtóra obecność Chrystusa i żniwo” — Na Straży 1978/5/02, str. 52

„„Jaki będzie znak twojej obecności i zakończenie tego wieku” – Mat. 24:3 (Emph. Diaglott).
    Ten zwrot rzuca światło na związek pomiędzy obecnością Chrystusa a żniwem. Greckie słowo „parousia” nie oznacza „przyjście”, lecz zaistniałą „obecność”. Potwierdza to również słownik. Słowo „aion” nie oznacza naszej planety lub ogólnego porządku rzeczy, lecz odnosi się do ery lub wieku.
    Ten wątek tekstu, jak to zobaczymy, nie popiera dziś popularnej myśli o związku pomiędzy przyjściem Chrystusa a zniszczeniem rzeczy i zagładą świata. To fałszywe pojęcie czyni ten przedmiot strasznym.
    Słowo „suntelia”, przetłumaczone jako „koniec”, nie oznacza „chwili”, lecz „okres czasu”. Ten sam wyraz jest użyty u Mat. 13:39: „Żniwo jest końcem (suntelia) wieku”. W wierszu 30. Pan Jezus pokazuje, że dzieło żniwa jest rzeczą dokonaną: „w czasie (okresie) żniwa”. Z tymi kilkoma faktami, jakimi dysponujemy, możemy czytać ten tekst zawierający treść pytania: „Jaki będzie znak (dowód) twojej obecności i żniwa wieku?”.”
Pełen artykuł — http://www.nastrazy.pl/archiwum/1978_5_02.htm
    

d) Dz. 1: 9-11 — „I rzekli: Mężowie galilejscy, czemu stoicie, patrząc w niebo? Ten Jezus, który od was został wzięty w górę do nieba, tak przyjdzie, jak go widzieliście idącego do nieba.”

W momencie jak Pan odchodził byli tylko Apostołowie — kluczem do zrozumienia wersetu jest zrozumienie o czym mowa w słowach „jak go widzieliście”. Tu pomocny jest werset Łuk. 24:51 — błogosławił ich. 
Podobne jest to do zabrania Henocha i wniebowzięcia Eliasza. 

e) Mat. 24: 23 – „Gdyby wam wtedy kto powiedział: Oto tu jest Chrystus albo tam, nie wierzcie.”

Kontekst podpowiada, że chodzi o osoby czyniące cuda i sztuczki, w sposób widoczny i fizyczny. Warto czytać razem z Mat. 24:27 — jak błyskawica.

f) Rzym. 11: 26 — „I w ten sposób będzie zbawiony cały Izrael, jak napisano: Przyjdzie z Syjonu wybawiciel i odwróci bezbożność od Jakuba.”

Problem – skoro Izrael jest wciąż bezbożny to znaczy że Pan nie wrócił. To samo co wyżej – kwestia etapowości, odpowiednie zrozumienie różnicy pomiędzy słowem „przyjście” a „obecność”. Podpowiada też Rzym. 11:25 — pełnia Pogan jeszcze nie weszła. Iz. 59:20 — tu jest zwrot, że przyjdzie „do Syonu”. Wybawicielem jest kompletny Chrystus, Głowa i ciało. Obj. 14:1+ — opis wybawiciela jako Pan i Kościół. Łuk. 21:24-28 — odwołanie się do odkupienia Izraela 

g) Hebr. 9: 28 — „Tak i Chrystus, raz ofiarowany, aby zgładzić grzechy wielu, drugi raz ukaże się nie z powodu grzechu, lecz ku zbawieniu tym, którzy go oczekują.”

Zachęta do zgłębiania tej nauki


  2. e) Mat.24:23
    
Co to znaczy że „tu albo tam jest Chrystus”?
    Czy są ludzie,, którzy tak nauczają, ogłaszają że Jezus jest tu albo tam? Chyba nie.
    Chrystus znaczy „pomazaniec”;
    Może to wskazywać na 
wyznania podające się za „pomazańca”, czyli zastrzegające sobie wyłączne prawo do zbawienia (np.Świadkowie);
    f) Rzym.11:26
    „skoro Izrael jest wciąż bezbożny tzn, że Mistrz jeszcze nie wrócił…”
Jakub (Izrael)jest (czyli zebrany) ale bezbożny;
    
Kto jest wybawicielem? 

    Obj.14:1 Kościół z Barankiem- Kompletny Chrystus
    g) Hebr.9:28
    
Treść wskazuje, że objawi się osobom przygotowanym, oczekującym;
    Warto przypomnieć sobie treść przypowieści o dziesięciu pannach;
    Różnica między pannami była taka, że mądre zabrały ze sobą zapas oliwy w naczyniach;
    Dzięki temu, gdy przyjście Oblubieńca po usłyszeniu krzyku „oto Oblubieniec” się odwlekało, starczyło im oliwy by zobaczyć Oblubieńca i móc za nim iść (postępować Jego wzorem);
    Czym są naczynia? To literatura brata Russella

Dodaj komentarz